Fakt to není tak, že
bych neměla co dělat a v půlce léta se nemohla dočkat zvonění, ale jak
jsem ponořena v překladu a starání se a za oknem prší, tak si říkám: Proč se pořád proti sobě staví učení paměťové a „to druhé“ (váhám, jak ho nazvat
stručně… diskusní, objevovací, nebiflovací). Pořád se jedni rozčilují, že bez
nadrcení se vyjmenovaných slov to nejde, a když oponenti uznají, že to je fakt,
že Litomyšl nevymyslíš, jsou na koni a pádí na něm pryč, z diskuse pryč, a spolu s býky memorovali by každou kravinu. A druzí
zase naopak, že prý všechno se dá dohledat. A když ne, tak určitě jo. Hlavně spolupracovat. Čím dál
tím víc si myslím, že základem je dobře nadrilovaný základ J
a důkladné jeho opakování (pořád, po letech, doma, v Podolí) a potom stejně
důkladné diskuse a přemýšlení. Problém je trošku v tom, myslím si,
že pořád vymýšlet, jak opakovat a znovu se vracet a chtít to
jinak, dá spoustu práce. A taky pro samý metafory nevím, jestli je jasné, co
jsem chtěla říct.
Já tomu (tak) rozumím! ;-) Trápí mě celkově polarizace společnosti, že mezi černou a bílou nic není... Někteří, kdo vydupali ze země svoji ("jinou") školu, začínají své příspěvky: "V normální škole by už ...". Jiní zase buď nenávidí uprchlíky nebo je euforicky vítají a veškeré "ale" smetávají ze stolu... Chtěla jsem ze svých odstínů šedi něco napsat, ale myslím, že to ještě chvíli nechám být... ;-)
OdpovědětVymazatTak teď zase já volám "přesně" :). Že mi to rozdělení společnosti taky vadí čím dál víc (to jsem si dřív nemyslela, že takhle bude) a že o tom černobílu taky chci napsat. Tak uvidíme - těším se.
Vymazat