„Ale
paní učitelko, na tý knížce na obálce je napsaný, o čem je,“ hlásí jeden s potutelně-vítězným
úsměvem. „Pšššš,“ naštvaně zasyčí jiný ve strachu, že když mi to takhle „prozradí“,
nesfouknou čtenářský deník tak snadno. Inu, nesfouknou. Teď zase já prozrazují, že na knížkách i na webu tisíckrát najdou obsah. A že o něj jde jen trochu. Kde najít vlastní pocity? Pomalu
trénovat. Jak knížka začíná a jak končí?
Byl jsi s koncem spokojený? Zajímalo tě, jak dopadne? Jak to autor
dokázal, že jsi neztratil zájem, čím tě zaujal? Zapůsobil na tebe jeho
jazyk? Která místa jsou zvlášť působivá? Co řekl autor knížkou o životě? Co z toho
je důležité pro tebe? Jaké nové názory máš teď, když jsi knížku dočetl? Jak se
v průběhu měnily jednotlivé postavy? Jak ovlivnily jedna druhou? Co bys
udělal jinak, kdybys byl v kůži některé z nich? Dokážeš se s některou
ztotožnit? Kterou máš rád a proč? Připomíná ti některá člověka, kterého znáš? Jednaly postavy
věrohodně? Proč ano, proč ne? Co jsi se
naučil z toho, jak se postavy chovají a přemýšlejí? Zažil jsi něco podobného? Takhle a podobně
se ptát, ne na všechno, po kouskách. A nemusí číst nutně co, co kdysi my.
Hooodně dobré otázky!!!!! Budu se inspirovat, až nebudou moje děti vědět, co napsat do čtenářského deníku :)
OdpovědětVymazatNevymyslela jsem je (většinou), jen šířím. A mám je ráda. Tak jsem to i myslela - jako inspiraci pro rodiče :).
VymazatTohle je skvělý! Děkuju. I za všechny ostatní čtenářsko-školní zápisky. Kl.
OdpovědětVymazat