pátek 6. června 2014

Swing a jazz a gospely ... pro děti

a taky opera a bubnování. Ale po pořádku - několik částí bude mít tenhle můj „výstup“.

Bod číslo jedna: vzpomínka úterní. Osud (ne ten od Janáčka) to tak logisticky zaonačil, že jsem se v deset hodin dopoledne ocitla v Brně na představení Lišky Bystroušky (té od Janáčka). Nemusí mít člověk kdovíjaké školy, aby si spočítal, jaké tak bude mít v tuhle hodinu spoludiváky. Jasně, školní děti, budou to mít povinně! A jaký že má pedagog o volném dni cíl? Vyhnout se jim, vyhnout se jim, vyhnout se jim za každou cenu! Jenomže už se nedalo nic dělat, mluvila jsem přeci o „osudu“ J. Ale já zažila šok. Brněnsky pozitivní. Předesílám ještě, že Bystroušku rozhodně za operu pro děti nepovažuju. Fakt, že se v ní vyskytuje nemalý počet zvířátek, ji do téhle kategorie fakt nekvalifikuje. Navíc je celý text v nářečí, takže i kdyby si děti stíhaly číst titulky – neboť slovům, jak to tak v operách bývá, často není rozumět – sotva by si pomohly. Dál tu máme různé narážky sociální či významy „milostné“, z dětského pohledu není děj zrovna dvakrát přeplněn událostmi. A tak se začalo hrát a já se přistihla, jak vnitřně napjatá čekám na hlasité komentáře, šustění, pošťuchování, křoupání, nervozní napomínání učitelů, světýlka telefonů a výlety na záchod. Po čase mi nezbylo nic jiného, než se uklidnit a začít si užívat hudbu a zpěv. Nic z toho totiž nepřišlo. Pravda, holčička vedle mne se jednou zeptala maminky „kdy už se bude střílet“ a jednou „kdy už to skončí“, občas nějaký šepot a někdo si zkrátka odskočit musel. Toť vše. Nevím, jestli si dokázaly celou dobu „tiše myslet na své věci“, protože i když je paní učitelky asi připravily, nevěřím, že by si to většina po umělecké stránce nějak skvěle užívala, ale já jen žasla, jaké to mají V Brně neuvěřitelně hodné děti J.

Dost vzpomínek a úžasů, přišel čas na trochu propagace něčeho, co je snad opravdu víc pro děti. Jestli tedy nějaké vůbec zůstávají na horký víkend v Praze. Tohle mi poslala kamarádka (a že jí věřím a sama zpívá výborně, posílám dál):

v neděli 8. června v 16 hodin děláme s kapelou Swingcheek SPECIÁLNÍ PROGRAM PRO DĚTI VŠEHO VĚKU (a samozřejmě jejich rodiče, prarodiče atd.) v kavárně Carpe Diem v Jičínské ulici kousek od metra Flóra

Kromě toho, že se mohou seznámit s jazzem, swingem a gospely, připravujeme otevřené pódium, kde si každý, kdo má chuť a odvahu, může zahrát nebo zazpívat. Také se děti s naší podporou můžou naučit novou písničku.
Atmosféra bývá optimistická, myslím, že většinu dětí to hodně baví. Občas si dodají odvahy a vystoupí i ti, od kterých byste to nečekali:)
   
A pak mám ještě kamarádku Lucku a ta zase pracuje pro „symfoňák“ FOK. Poslala tohle a k tomu napsala. Milí rodičové, máte-li jen trochu času, určitě na to běžte! Sváťa Čech je neodolatelný šoumen, děti budou nadšené! … Já málokdy zvu někam, co neznám „na vlastní kůži“, tady si ale troufám. Třeba se to někomu zrovna hodí.  Jestli se dostaneme my, poreferuji (snad J, pak …):


Věděli jste, že i v kostele si mohou hrát děti? V kostele sv. Šimona a Judy je to úplně běžné! Je u nás teplo, útulno a hlavně - zní u nás HUDBA. 12. a 13. 6. dopoledne u nás bude kralovat rytmus a muž, který ho má v těle - náš bubeník Sváťa Čech ml. si na vás všechny už brousí paličky. Vezměte své děti na workshop SEZNAMTE SE S MUZIKANTY! Těšíme se na vás!
kontakt: e.kolkova@fok.cz

Převzato z FB orchestru 

Žádné komentáře:

Okomentovat