úterý 17. listopadu 2015

Smutno k svátku

Na Albertově jsme nebyli (teď ani tehdy). Ten přibližně třicátník s rodiči však očividně ano, když jsme je dneska v centru míjeli, pochvalovala si maminka, „jaké to bylo letos hezké, žádné pískání, žádná rajčata“. „Jo, jo, už tu chybu nezopakovali,“ souhlasil syn. A já o tom od té doby smutně přemýšlím a asi ještě chvíli budu, říkám si, jestli to mohli myslet jinak, než jak se bojím, totiž že chybou bylo pustit tam lidi protiprezidentského smýšlení, chybou bylo pustit tam studenty, chybou bylo… Při tom stýskání náhodou zjišťuji, že v rozhlase i letos zopakovali krátký fejeton Jany Šrámkové, můj zamilovaný, trošku o Listopadu, o panenkách z Holandska, víc o paměti a ještě jiných věcech, taky o „já, já, já“. „Cpala“ jsem ho případným čtoucím už loni, tuším, že někdo psal, že ji pak nenašel (a já ostuda ani nereagovala), ona je to s tím rozhlasovým archivem někdy legrace, věci tam často zůstávají krátce, pro všechny případy tedy druhý pokus. Je to jen chvilička.

Žádné komentáře:

Okomentovat