úterý 15. listopadu 2016

Řeka plná krokodýlů

Je jenom jedna věc, na kterou dokážu utáhnout fakt všechny studenty. Posaďte se, poslouchejte: Dívka Abigail a její milý Gregory žijí na opačných březích řeky plné krokodýlů, most vezme povodeň. Abigail zajde za převozníkem, ten chce, aby se s ním vyspala, pak ji prý převeze. A. se zděsí se, to ne, běží za maminkou, ta ale poradit odmítne, jsi dospělá, holčičko, to si musíš vyřešit sama. Převozník znovu na scéně, Abigail s ním stráví noc, on splní slib. Ona milému vypoví, co udělala, Gregory ji odkopne. Zhrzená se vydá za kamarádem Samem, ten se ji vydá pomstít, Gregoryho brutálně zbije. Abigail se směje.Víc se, milí studenti, nedozvíte, každý sám si napište pořadí, jak morálně se postavy podle vás zachovaly. A teď se pokuste ve dvojicích dohodnout na společném pořadí. A teď ve čtveřicích. To už nejde. Hádají se ještě po hodině. Pořadí se jim bude během života měnit. Asi. Mnozí mají matku jako morálně nejlepší. Mám radost. Anglická verze zde.

2 komentáře:

  1. chacháá, tohle jsme taky hráli kdysi, přinesla to Dáša, myslím, že u nich na chatě. Ts tam tehdy asi nebyla.
    A pořadí se během života určitě mění, pamatuju si že skupina nejmladších kluků dávala nahoru na první místo Abigail, já ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víš že možná i byla... Poprvé jsem to každopádně hrála na lipnickym kurzu, kde jsme se s Dášou potkaly :). Jak jsem to tehdy psala pod sebe ale vůbec netuším. Někde jsem slyšela i takovou korelaci s různými typy práce - matku prý dávají nahoru lidi z pomáhacích profesí, převozníka obchodníci, ekonomové, kamaráda Sama ti, kdo jsou zvyklí řešit věci silou - vojáci, policisté. Abigail a Gregoryho nevim. A je to generalizace, jasně. Mně se líbí, jak je to jednoduchý a jak se s tím dá vyblbnout :).

      Vymazat