čtvrtek 4. ledna 2018

Ve třech slovech

Dnešní text bude ješitný a sebestředný, jenomže když já chci říct něco o umění, které obdivuju, o schopnosti sdělit hodně v málu, v půlvětách, ve třech slovech. S koncem června skončím i já po strašlivě předlouhé době na jednom gymplu, nenaštvaná, nezdeptaná (alespoň doufám, že to k tomu nedospěje). To je normální. Jak bude dál, to ještě není úplně jasné, nerouhat se, hlavně se nerouhat, pořád to vypadá (klepu do dřevěného stolu a zběsile i do umělohmotné klávesnice, pro jistotu), že práce je a bude dost. O tom jsem ale mluvit nechtěla. Chtěla jsem mluvit o reakcích okolí na mé definitivní rozhodnutí. Tedy o jedné. O tom, co mi řekl chlap, kterého si ho moc vážím, pan ředitel to nebyl. „Co ti budu povídat, slavit to nebudem,“ prohlásil. Co na tom, že někteří asi ano. V těch třech slovech, v intonaci, jakou to vyslovil, v tom bylo všechno, žádné mazání medu, žádné přemlouvání, přesto respekt a ocenění a trocha smutku a díků, to já si snad budu pamatovat do konce života, jihnu. A vděčná jsem, to abych kompenzovala onu ješitnost. Takhle já bych chtěla umět jednat s lidmi. Hezky, jasně, napřímo, abych to měla v hlavě bez velkého dumání.

2 komentáře:

  1. K některým rozhdnutím zkrátka nazraje čas... Odejít nenaštvaná a nezdeptaná je ta nejlepší varianta (to se musím naučit!). A jedno strohé sdělení kolegy určitě bude hřát víc než nějaká strojená promluva pověřeného pracovníka ;-)
    O to, že by nenašel práci ten, kdo pracovat chce, se fakt nebojím :-)
    Přeju hodně štěstí v nové etapě...

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju. Pro mně je učení na gymplu jen část práce, takže ta změna není zase tak radikální, ale byla jsem tam dlouho. Ta věta hřeje hodně a strojené promluvě na konci roku snad nějak zabráním :)).

    OdpovědětVymazat