pondělí 20. ledna 2014

Sentimentální text o věcech



Před dvěma roky ztratil se mi ve škole hrneček. Malý se slonem. Moc dobře jsem si pamatovala, jak jsem si ho tenkrát před Vánoci brala do jedné třídy na nějakou přednášku, pak se jeho stopy (v mé paměti i realitě) ztrácely. Pár kolegů jsem pátracím mailem pobavila či dojala, nevěděl však nikdo nic. Dávno jsem se s ním rozloučila, jeho staršímu bratrovi – velkému hrnečku se slonem – upadlo v září znenadání ucho. Tak ty už taky odcházíš, říkala jsem si, ale nepovolila a i bez ucha ho dál hrdě nosila školou. A představte si - minulý pátek se malý našel! J. Vejdu do jednoho kabinetu, jedním okem mrknu k varné konvici a rozesměju se radostí. Mezi dalšími vyskládanými byl i on. Prý dlouhou dobu pobýval v kabinetě ještě vedlejším J a popíjelo se tam z něj červené víno. Měl se tedy dobře. Rozeslala jsem po dvou letech mail č. 2, abych pátrání, do kterého se evidentně všichni horlivě zapojili, odvolala.



Tou druhou věcí je betlém. Letošní, nebyl vedle stromečku, ale pod ním. Pořád se mi ho nechce uklízet, i když do Velikonoc tu být nemůže. Z olivového dřeva, na pohled turistický suvenýr, možná byste řekli kýč. Jenomže! Můj tatínek si v 77 letech splnil životní sen a vydal se na týden do Izraele. Ten betlém je od něj. Kýč, suvenýr, ale mě hrozně dojímá a asi vždycky bude…. Vůbec, můj tatínek a betlémy, to není jen tak. Ještě než nás měl, nebo když jsme byly hodně malé, jeden z překližky vyřezal. Má nějakých šedesát figurek a je krásný, nestihla jsem ho letos vyfotit. Mívali jsme ho v paneláku ve sklepě, odkud ho jednou ukradli nepříliš protřelí zloději. Brali vše – lyže, kompoty, betlémy … někdo je ale vyrušil, policie chytila a my jsem betlém dostali zpět. Tak takhle je to u nás s věcmi - vrací se! J

Žádné komentáře:

Okomentovat