úterý 8. dubna 2014

Čtyřicáté stránky


Za poslední měsíc došly mi hned tři e-maily od manželů (ne mých vlastních), kteří tajně připravují oslavu 40. narozenin svých žen. Jedna taková byla v neděli. Což o tom, čas byl, nápad na dárek byl. Už podruhé obšlehnutý odtud. A nebyl zase tak složitý, měl být sestavený ze  čtyřicátých stránek nejrůznějších knih. Nesložitost měla jediný zádrhel  -  neděli po poledni nebylo připravený ještě ani z jedné … čtyřicetiny. Pravda, o několika románech už jsem do té doby usoudila, že „by byly vhodné“, leč kupodivu na to nijak nereagovaly, svoji stránku si neokopírovaly, vůbec, ale vůbec nespolupracovaly.




Někdy kolem druhé telefonát s Lenkou, spoluúčastnicí oslav: „Hele, já měla nápad, ale ten už je stejně nerealizovatelný.“ – „No to je výborný! Přijeď, to uděláme.“  Po pravdě, doufala jsem v tuhle reakci, věřila, že ji ta ztřeštěnost nadchne. Takže přejezd a víc jak dvě hodiny práce. Bereme knížku po knížce, zamítáme, jásáme, skenujeme, upravujeme, tiskneme. Jasně, aby to mělo smysl, musí být čtyřicátých stránek čtyřicet a musí to být pro Petru kvíz. Pro hudební vědkyni potřebujeme i nějakou tu odbornou literaturu. Musí tam být věci poznatelné, vtipné, ulítlé, záhadné, dětské… . To byste nevěřili, kolik knížek má 40. stránku prázdnou (ty jsme po zralé úvaze z kvízu vyřadily), na kolika je ilustrace, v kolika se na inkriminovaném listě desetkrát opakuje jméno hlavního hrdiny a u kterých byste zrovna v tomhle místě tipovali na úplně jiný žánr. Hotovo. Na uměleckou vazbu není čas, jako zázrakem má Lenka po ruce desky s přesně dvaceti foliovými „obaly“. Doděláno, předáno. Oceněno.




Dneska poslala Petra řešení. Plánovaly jsme, že jí poskytneme nápovědu v podobě přeházeného seznamu děl, ale ona – chytrá to potvora – skoro všechno poznala či dohledala. Výjimky se daly velmi dobře pochopit -  Plinius starší třeba J. A tady ještě pár - tak schválně! 






3 komentáře:

  1. Když už jsi to nakousla.. nebyla jsi taky náhodou v Pepově adresáři?? ;) Přijedeš na Kocourov??? 14.6.??
    Pafča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náhodou byla :)). Napíšu ti - dneska snad - mail!

      Vymazat
    2. Helčo, jestli jsi mi nakonec něco psala, tak mi to nepřišlo :( Několik dní už mi blbne mail... a já se děsím toho, kolik mailů se ke mně nedostalo :( :(

      Když tak to zkus ještě jednou :)

      Měj se krásně.

      Pafča

      Vymazat