úterý 27. května 2014

Nejen o snech

V životě jsem si několikrát, bylo to dávno a vždycky hrozně krátkou dobu, zapisovala sny. Nechodila jsem pak s těmi útržky k psychoanalytikovi, co já vím, dost možná ze strachu, že už by si mě v ordinaci nechal na pokusy J, ale docela mě bavilo občas si je pročíst a nechat se fascinovat, jak bych si bez nich vůbec neuvědomila některé vracející se obrazy – třeba zvěř párající a rozežírající na mně oblečení (tu kočka svetr, tu myši pyžamo J - interpretaci (si) zakazuji i po letech). Teď pro změnu nemůžu s čistým svědomím říci, že se mi už vůbec, ale vůbec nezdá o zkouškách, protože jsem loni napsala tohle. A letos, letos zase jeden mrcha přišel. Tentokrát to byla nějaká mezinárodní zkouška jazyková, psali jsme ji u stolů podivných délek a podivných oblých zatočených tvarů a já najednou musela z místnosti pryč, snad abych něco zařizovala, s někým se na něčem domlouvala. Poslušně jsem se vrátila zpátky, leč ve změti papírů svůj test už nenašla! Ehm … to mi teda řekněte, proč zrovna mně se posílají do hlavy sny jakéhosi chaotika a bordeláře! Chce se mi tím snad něco naznačit?! J.

Rozhodla jsem se nenechat se vyvést z chaotikovy dobré míry a cestou tramvají do města a zpátky „dát“ zase něco odlehčeného, jen tak mezi „načítáním“ současné české literatury na kurz na konci června. Michael Třeštík, ano, je to on, dokumentaristky manžel, má výborné glosy na FB. Teď je vydal a proložil krátkými texty – fejetony. Vydrží ta knížka hrozně krátce (jak říkám, do tramvaje, do vlaku už byste mohli litovat), takže spíž k půjčení, než ke koupi, ale vtipná je moc! A i když krátká, kapitoly jsou číslovány pozpátku, abyste přesně věděli, kolik vám jich ještě zbývá. Vzděláním architekt, postojem k životu typický „nadhledář“, co se směje nejvíc sobě. Jedna z glos zní přibližně takhle: Teď jsem se na terase pozoroval, jak zápasím se skládacím lehátkem, a vůbec jsem nemohl uvěřit tomu, že jsem původně inženýr.

Celé k nalezení pod názvem „Komu zvoní mobil“, neboť přeci: Nikdy se neptej, komu zvoní mobil, tobě zvoní!


Žádné komentáře:

Okomentovat