neděle 20. ledna 2013

Argumenty

Nedávno jsem si posteskla nad frázemi a klišé, říkám si ale někdy (teď v posledních dnech třebas), že bych se s nimi třeba i smířila, jen kdyby se v řečech lidí neobjevovaly ty různé nacionální, nacionalistické argumenty. Z těch mám někdy až strach, nahánějí mi hrůzu.
 
Snažím se nezapojovat do různých, hlavně vášnivých a hádavých prezidentských debat, znám svoji impulsivnost. Ale někdy... někdy je to fakt těžký. To když slyšíte paní v našem bufetu, že KS volit nemůže, neboť není Čech ... Původně chtěla volit Tomia Okamuru. Směšné či k pláči?
 
Zrovna to tak vyšlo, že čtu právě Vyhnání Gerty Schnirch od Kateřiny Tučkové. A myslím občas na svoje prarodiče, že byli tak silní a že já jsem si to uvědomovala postupně až příliš pozdě. Před válkou pracovali na poště a na dráze v Sudetech. Nekolaborovali, přežili. Vždycky potom byli schopni říkat, že mezi Němci znali hodně slušných lidí. V tom vidím tu sílu.

Žádné komentáře:

Okomentovat