pátek 15. února 2013

Mám ráda fronty,


jen kdyby tak v nich nebyli lidi!
            Ne, nedala jsem se na tvorbu aforismů, ani jsem se - snad - dočista nezbláznila, takhle to prostě je. Fronty jsou pro mě šancí něco přečíst, občas využívám i ty kratičké u nás v Albertu, kratičké míněno vzhledem k možnostem načerpat něco z literatury. Fronty a veřejné dopravní prostředky. Jednu dobu jsem to do práce měla jen tři stanice metrem, což mělo za následek rapidní pokles přečteného. Ve frontách a busech, ač jsou v jakýchkoli zácpách, nedá se dělat mnoho moudřejších věcí, myslím. Při cestách rány a odpoledny tohle moje přesvědčení mnozí sdílí, fronty je ale, celkem pochopitelně, znervózňují, štvou a nasírají, což dávají najevo a mne tím vyrušují J.  Pro mě by tedy byly ideální takové dlouhatánské fronty tvořené vyrovnanými, v ideálním případě do něčeho začtenými, spoluobčany. A nebo, jsem ochotná přistoupit na kompromis, fronty, kde člověk mohl vyslechnout zajímavé, vtipné, nenaštvané hovory.
            Do jedné fronty chystám se zítra ráno, už dlouho jsem v ní nebyla. Dejvické divadlo je malinkaté a předprodej velmi sofistikovaný. V posledním roce stal se třífázovým, což už je trošku nad mé síly – chce to: a) ve čtvrtek v osm večer pokusit se něco „urvat“ na netu, b) v případě úspěchu nezapomenout, že je třeba rezervaci do tří dnů zaplatit, c) co se nepodařilo na netu, pokusit se jít v sobotu ráno vystát. Po zapomenutých rezervacích a několikrát típnutém mobilu v sobotu v pět ráno to třeba zítra vyjde. Online úspěch včerejšího večera roven nule, fronta to tedy jistí. Byla jsem v DD naposledy někdy před rokem, netuším, na kolikátou je potřeba teď za nových předprodejních pořádků dorazit, aby si člověk ještě mohl alespoň trošku vybírat. Pořád to snad není jako u Žižkovského divadla, kde se jednak stává či spává přes noc, jednak s lístky nepěkně kšeftuje, prý si tak přivydělávají třeba studenti nedaleké VŠE. Těžko říct, jak je to teď na „černém divadelním trhu“, před několika lety chtěl kamarád strašně moc pro tatínka lístky na Cimrmana a nakonec před Vánoci dostal dva za čtyři právě do DD.
            Tak uvidím, jak to dopadne po takovém veřejném přiznání k lásce k frontám a vyhlášenému dhodlání. Uvidíme, jestli vstanu, co přečtu a co koupím.

                                                          Za tmy už to ale snad nebude :).

                                     

Žádné komentáře:

Okomentovat