čtvrtek 13. února 2014

Den darování knihy,

dokonce mezinárodní, je zítra. Pravda, stejně jako ten druhý zítřejší svátek můžete si i tenhle soukromě vyhlásit úplně jindy, přesto se informace může hodit. Třeba když by člověk potřeboval důvod pro darování knihy, po které ve skutečnosti touží sám. Předá ji pak zkrátka a dobře se slovy: „Já vím, že teď na ni stejně nebudeš mít čas, ale když už je ten den… .“ Já se dnes konečně vydala do Baobabu v Krymské, té podivně ošuntělé, podivně živoucí ulici, abych vypátrala, jak je to s onou Zmrzlinou, když už jsem ji včera Martě Petitnicolasové J div ne doporučovala, aniž bych ji kdy měla v ruce. A ono je to s ní podivné, jak bývají podivné myšlenkové pochody a plány vydavatelů někdy.



Tu knížku baobabští vydali na podzim a představili už před Vánoci na večírku v Minoru a já jí tehdy plánovala pro děti, co jim Ježíšek nadělil vytouženou papírovou cukrárnu (rozuměj papírový stánek značky Ikea, tedy typu „postav si sám“) a látkové kornouty i kopečky zmrzliny na sucháče. Jenomže! O knížce tehdy po knihkupectvích neměli tuchy a neviděla jsem ji doteď. Oni totiž, jak mi prozradila slečna z Krymské, ji sice vydali, leč do distribuce dají až někdy na jaře, v květnu snad!! a taky??? Asi čekají na zmrzlinové počasí a na děti se stánkem v obýváku nikdo nemyslí ani o letošním zimojaru. Nu což, snad jim do té doby záliba vydrží.



Slečna prozradila mi to šeptem, neb právě probíhalo čtení Jiřího Dvořáka, co napsal Rostlinopis a spoustu dalších knížek. Pár židlí a čaj, protože fungovalo jen jedno topení, tatínek měl s sebou dvě holčičky a maminka děti tři a víc posluchačů tam nebylo, nepočítám-li pejska a zaměstnance a sebe. Autor přečetl dvě kapitoly z knížky Zpátky do Afriky, pak se pustil do hádanek a za správné odpovědi házel dětem z baťohu mandarinky. Jen počítal s trošku staršími, tak musel hodně napovídat. Navíc ho dostaly: „Má pět prstů, ale pomeranč s ní neoloupeš,“ zněla hádanka a snad byla i uvedena jako zimní. Slečna za pultem už vytahovala z kapsy nápovědu, když v tom zaznělo „Noha!“. Smích a odpověď byla uznána za správnou. Jenomže to už jsem bohužel musela jít.

Tak zítra hezký knížko-darovací den! A neděli, v rámci Restaurant Day, chystají v Baobabu zeleninovou dílnu - palačinkárnu. Tu snad na jindy nepřesunou. 



Žádné komentáře:

Okomentovat