pondělí 5. srpna 2013

Jasmíniny slzy...


a moje radost z filmu. Znalkyní díla Woodyho Allena rozhodně nejsem, když už, viděla jsem spíš ty komediálnější a dřívější. Taky bych ho, kdybych nevěděla, v tomhle neodhalila.
 
Příběh ženy zvyklé na život ve vysokých kruzích, ženy, která najednou „to všechno“ nemá. Výborná Cate Blanchett (to není žádná originální myšlenka, to se na každém rohu říká). Výborná v tom, jak uhraje tu všehochuť - šok z „normálního života“, pohrdání a nadřazenost, schopnost i neschopnost se přizpůsobit, závislost na alkoholu, propadání iluzím, přezíravost, počínající psychickou poruchu, potřebu svojí sestru, která jediná jí pomáhá, vychovávat, samomluvu, až dětskou bájnou lhavost, nechuť či neschopnost si přiznat vinu (jestli je a jak velká, to asi každý bude vnímat jinak). Skákání z přítomnosti do minulosti. Prý nejsmutnější z Allenových filmů, říká někdo, a jiný zase, že prý ne a že mu ten podpovrchový humor nějak vadí. Pravda je, že se občas zasmějete - nechechtáte, spíš uchechtnete. Čemu přesně, to by určitě schopný psycholog odhalil, já tak úplně nevím - tomu, jak je hlavní postava v některých situacích až absurdně naivní, že rozdíly v životech dvou nevlastních sester vypadají jako převzaté z přihlouplého televizního seriálu, zároveň jsou ale docela uvěřitelné, že některé zápletky až klišovité (ale pak vlastně do filmu zapadnou)… nedokážu posoudit, ale nevadí mi to. Díky tomu skrytému humoru to možná pro mě bylo silnější. Děj není nějak dramaticky převratný, spíš pocity, malé kroky a sdělení, že začít znovu se někdy nedá. A výborní tedy i všichni ostatní herci.


Žádné komentáře:

Okomentovat